Saturday, October 30, 2010

Who am I?






Nama saya Noor Hazirah binti Mohd Hamdan. But they used to call me as Gie. Tak tau la kenapa. Nama tu melekat sampai la sekarang. But my surname is Ieya. So when I combine it together, it sounds like.. Gieya. Saya dilahirkan pada 11 June 1987 di Klang, Selangor. Untuk lebih detail lagi sejarah hidup saya, sila baca dibawah:

Menetap di Terengganu ( 1988 - 2005 )
  • 1992 - 1994 : Tadika Yayasan Islam Kuala Terengganu
  • 1994 - 1999 : Sek. Ren. Keb. Sultan Sulaiman 1
  • 2000 - 2004 : Sek. Men. Keb. (A) Sheikh Abdul Malik
Kehidupan selepas berhijrah dari Terengganu ke Melaka (2005 - present)
  • 2005 : Abah passed away. (alfatihah) 
  • 2006 : Mom moved to Melaka
  • 2005 - 2010 : Universiti Tenaga Nasional
  • 2010 - present : Currently working with TNB as electrical engineer.

Nampak simple bukan life saya? Not as simple as you thought. hehe. Alhamdulillah, dengan guidance from ibu dan abah, saya boleh melangkah lebih jauh. Yang penting saya telah melaksanakan janji saya pada ibu, arwah abah untuk:

  1. Menjadi insan yang lebih berjaya daripada mereka.
  2. Dapat score CGPA Dean's List (as ibu wished)
  3. Former TNB staff (as abah wished)

Tinggal satu lagi wishlist yang saya tengah cuba berusaha dan perbaiki untuk arwah abah, iaitu untuk menjadi seorang anak yang solehah. InshaAllah. Semoga Allah permudahkan segala urusan saya dan keluarga. Amin.




Photobucket

1 comments :

Fathelvi Mudaris

Assalaamu'alaykum...
Saya nak berkenalan, Boleh?

My name is Fathelvi, you can call me Fathel.
I'm 26 years old,
I'm from Padang, Indonesia.

Blog awak bagus sangat,
saya like this :)

saya nak search about Padang and Rumah Gadang, eh jumpa blog awak. Saya look you use traditional wear of Padang :)
:)

www.fathelvi.blogspot.com

  © Blogger template 'Minimalist F' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP