Wednesday, May 30, 2012

Botol Jar for doorgift

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه,

I want to reveal something.. Rasa keterujaan pulak bila baca post b2b di facebook. Baru ada mood untuk share persediaan menempuh alam seterusnya. Alam yang diredhai oleh Allah. Sebagai permulaan, yang penting sekali setiap b2b macam saya kenalah budget berapa anggaran majlis yang anda akan buat. Tak boleh lebih dari budget.. Kalau terkurang.. alhamdulillah.. :)

Sekarang saya berniat untuk reveal doorgift saya. Tapi belum buat doorgift lagi.. baru beli bekas dia. Saya teringin nak buat macam trend zaman sekarang.. Bagi goodie bag in term of jar. Saya pun cari lah mana yg saya boleh dapat murah since saya pn tak nak byk. Bukan nak seribu pn.. tapi kalau biasanya diorang mesti charge mahal skit kalau taknak amik pukal 1000pcs.

Cari punya cari punya cari, alhamdulillah, dengan berkat usaha yang ada.. terjumpa la 1 blog menceritakan detik2x dia beli jar murah.. Credit to Shakina Farhan for your sharing dear.. sangat membantu saya untuk melaksanakan impian saya.. Saya dah compare 3 tempat yang ade jual jar ni..


Jar seperti diatas terdapat di Ikea dan Nilai dan mungkin jugak terdapat di mana-mana kedai lain yang invisible di mata saya. hehehe. ok.. Jom kita compare harga pulak.. Antara Ikea dengan Nilai
(ala.. mesti korang dah boleh agak jwpn dia kalau compare Ikea ngn Nilai)

Ikea : RM1.70
Nilai : RM0.80

Beza kan? Ok.. jom compare dengan jar yang saya beli pula..

 (1)

(2)

Saya gunakan (1) sebagai doorgift utk VIP yang datang while (2) saya bercadang untuk bagi kepada para tetamu.. Besar sama sahaja cuma bentuk sahaja berbeza. Mana lagi cantik dengan yang ade kat Ikea n Nilai seperti diatas tadi? hikhikhik..Untuk VIP saya hanya memerlukan dalam 100 je bentuk hexagon manakala saya beli dalam 450 ke 500 ntah, lupa.. untuk yang num (2).

Harga untuk jar yang saya dah beli ni adalah seperti berikut

(1) RM 1.30 (+ penutup gold)
(2) RM 0.75 (+ penutup gold)
There is slightly different in term of price of that penutup botol..

Gold = RM0.19
Putih = RM0.14
Tapi harga yang saya quote kat atas dah termasuk harga jar + penutup dia sekali. Alhamdulillah.. murah skit.. actually yg saya amik ni size besar skit tau. depends on you. ade banyak size. yang biasa orang amik tu RM0.68 perpiece. Depends la. Still murah kan? and lagiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii besar daripada yang dekat Ikea and Nilai. Nak tau tak mana saya beli? Jeng.... Jeng.......... Jeng!!


 No. 52, Jalan Puchong Mesra 1,
Plaza Puchong, Batu 7 1/2 Jalan Puchong,
58200 Kuala Lumpur, Malaysia.
Tel: +60 3 80763311
Fax: +60 3 80763300 

Business Hours:-
8:30am - 5:30pm (Monday - Friday)
8:00am - 1:00pm (Saturday) 

Korang boleh telefon sendiri la. Diorang ni sangat friendly.. U can save a lot by having bigger jar.. Nanti tunggu saya deco dulu tau! :)



Photobucket

6 comments :

Lea

Dear!!

Thank a lot cos reveal in details.. wit pic wit price and the kedai also.. sgt2 teruja sbb i pon tgh cari mende ni..bekas yg sll org isi jem tu.. hehe.. Thanks again.. :)

BTW, congrats in advance ya.. :)

Noor Hazirah

welcome lea! great if this can help u!

Noor Hazirah

To anonymous.. Sorry sy terdelete comment awk. Nk publish tp tertekan button delete pulak.. Anggaran buat berapa? Ok.. Klu iktkn jar.. Saya ada 2 jenis jar. 1 rm0.60.. Dan satu lg roughly rm1.20 kn.. Tu jar yg kosong.. Riben tu saya beli dkt kedai2 pengantin.. Xpon kdai kain pon ada.. Beli 1 gulung tu blh muat dlm 40 jar x slp saya. Harga 1 gulung depends.. Dalam range rm25-rm40 1 gulung.. Glue gun.. Mmg dh ad kt rumah.. Bunga2 tu semua pon beli dkt kedai pengantin. Beli yg sejambak then separatekn.. Ad jgk yg beli dh sikit2.. Tgk atas budget awak.. Ad byk jenis bunga yg saya beli haritu. Ade jenis keras.. Ad jenis kain... Klu bl yg jenis bunga selonggok tu murah dear.. Total 1 jar.. Hmmm.. Sy estimate less than rm1.50 :')

Anonymous

Salam, to those yang cari chinese take away box as doorgifts boleh email i at zety1503@gmail.com insya'allah harga reasonable. Thank u :)

Saiful Halym

Thanx ats maklumat kedai tu..;')

sabariah abu bakar

Trimakasih...mmg dah lama mencari.

  © Blogger template 'Minimalist F' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP