Tuesday, September 11, 2012

17 days left :)

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه,

Harini dah 11 September 2012. Another 17 days left. Rasa macam sekejap sangat masa berlalu. Dan macam miracle je nak jadi isteri orang. Tapi betul apa orang pernah cakap. Bila time bercouple which is dalam Islam pun cakap haram, rasa semuanya bahagia, rasa macam kurang masalah ape semua. Tapi when it comes to nak mendirikan masjid, which is dalam Islam merupakan satu ibadah, rasa macam semua masalah nak berkumpul satu tempat. Betapa besar dugaan dari syaitan itu sendiri. Kadang-kadang I almost give up.

Lagi 17 hari, dan saya harap hari ke-18, saya bahagia! Macam tak caya je. Dugaan tetap ada. Ni bukan lagi nama dugaan tunang, tapi dugaan untuk mendirikan masjid. Tunang saya kekuatan saya. Bila saya cerita masalah saya dekat dia, he will chill me up. Lately saya suka menangis secara tiba2x. Dan bila saya menangis, bila saya sedih, dia orang pertama yang saya akan cari. He will make a silly jokes until I finally swipe my tears. Dia positive. Bila ada je menda negative yang saya adu, he will counter back by saying it in a positive way. I cant share with mom, because if I share with her, she'll be messed. I can't share with my sister too. Cause the final exam is in.

Tapi alhamdulillah, Allah tu adil. Sebab saya rasa memang betul orang kata, rezeki orang nak kahwin ni lain. Kami dah dapat cari rumah baru. Cantik dan affordable. Yang penting rumah atas tanah. Double storey. Alhamdulillah. Tunang saya pon rezeki makin murah. Dekat2x nak kahwin dapat banyak pula job besar2x. Alhamdulillah.

I hope that within this 17 days, I can manage to do the best for my wedding. Amin..


Photobucket

0 comments :

  © Blogger template 'Minimalist F' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP