Wednesday, October 17, 2012

Wedding Review 3 : Reception Attire by Butik Marlina

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه,

My reception was held on 29th September 2012 at D'Village Resort, Ayer Keroh Melaka. Alhamdulillah, everything went well. Biasa la, anak sulung, ada banyak la cacat cela sana sini. But afterall puas hati sebab semua dah selesai. I don't get it why people wanna repeat this moment, for me, once in a lifetime je la kut sebab penat otak and penat badan untuk tempuh 2 busy days in a row. Previous post dah bagitau pasal baju nikah. Sama juga dengan baju reception. Saya tak mampu nak hire designer mahal2x. So saya buat dekat butik je. As usual lah, siapa2x yang kenal saya mesti diorang tau saya ni jenis yang rumit dan cerewet sikit. Kalau ada yang tak kena, saya suruh ubah itu ubah ini.. First trial, baju besar sikit. Biasalah... butik mesti la buat besar sikit kan baru fitting lain untuk betul2x kena dengan body.

Kali kedua fitting, baju ketat! Boleh pakai tapi husband tak bagi sebab fit sangat. So saya suruh alter lagi and tambah itu ini, buang itu ini.. buat tudung baru.. Kali ketiga fitting tak ok lagi! Butik tersalah kecikkan, memang tak muat la jwbnye.. hehe. Saya suruh betulkan lagi. Few days, tak silap saya 3 ari before event saya ambil baju dengan Kak Liza, tak fitting pon! Balik2x umah dah x sempat nak sentuh semua benda. Yang ada dalam kepala saya hanya preparation rumah, doorgift ape semua.

Pada hari reception baru rasa macam cuak kalau tak kena size sebab lepas last alter aritu tak test fitting langsung baju. Alhamdulillah, turned out well. Ramai juga cakap baju reception cantik. Bukan designer buat tau! Tailor buat. Ada juga yang nk tengok baju tu dekat2x.. Tapi ape yang saya tau bila masuk dalam gambar rasa macam princess. HAHAHAHA. ok. Abaikan..

Inilah hasil dari perbincangan saya, idea saya, idea kak liza untuk baju resepsi saya.




This is the detailing:


Veil yang saya design secara rambang. Thanks Kak Liza sudi layan karenah saya dan comeout with this gorgeous veil :)



Detail baju saya.





Alhamdulillah.. Gambar atas tu tak cantik sangat sebab dari kamera Note. hehe. Yang lain credit picture to my OP : Ryaniez Moment Photography. (will update about OP soon too!)

Saya tempah baju ini di butik Marlina. First jumpa butik ni masa saya nak teman kawan saya gi beli bunga pelamin. Kakak ni jual dengan harga murah sebab nak abeskan stock. Pastu usha2x baju dia banyak cantik2x.. Harga pon lagi murah dari butik2x yang saya dah survey. So saya decide untuk tempah baju disini. At least boleh la save dalam RM300-RM400 dari butik awal2x saya nak tempah.

Discussion demi discussion.. Akhirnya come out with this.
Alhamdulillah.. Baju lelaki dan perempuan paling murah saya jumpa. Yang baru. Tempah sewa. Orang first pakai tau! Tak mampu hire designer.. Lagipun pikir buat apa nak membazir teruk2x dekat baju sebab nanti lepas kahwin lagi banyak nak kena guna duit. Ada designer buat lagi teruk dari tailor. Based on review la. Tailor buat pun dah macam taraf designer gak kalau pandai cari :)

Nak up sikit vendor baju resepsi saya iaitu:


Butik Marlina



Contact Number : 017-2106656 (Kak Neli) / 017-9747316 (Kak Liza)
Address : No 10-2 dataran selayang batu caves.





Photobucket

6 comments :

oshinz

cantik sangat detailing bawah baju. dah macam princess!! =)

Gieya Empire

hihihi.. thnk u.. cntk design die :)

Unknown

bj & shawl due2 sgt canteq..jelez i taw..hihi

Gieya Empire

@syazlina - blh sewa bju ni dkt butik marlina.. :))

Syima Syaz

mmg kat situ baju cantik2...rambang mata.
teringat masa kahwin, 1 week b4 sanding baru tau kena tipu dgn designer.asalnya nak buat baju, tp 1week b4 tu kena sewa kat mua.nasib mua kawtim bg harga ok skit sbb dia kesian kitorang kena tipu rm1500.. pastu sewa pn bkn ratus2, ribu2 gak... mmg byk btl dugaan masa kahwin dulu...kalau liza dah ada butik time tu maybe tak perlu kuar ribu2 untuk dptkan baju idaman.. ape blh buat!

Gieya Empire

@syima - tu la.. okla.. budget pn ciput je. tak mampu nak hire designer gempak2. lgpun bl dh lepas khwin rasa macam.. tak berbaloi pn amik mahal2. betul kata orang. hik

  © Blogger template 'Minimalist F' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP