Monday, May 13, 2013

Midvalley Baby Expo review

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه,

Baby expo MidValley kali ni lagi havoc dari last month saya pergi. We went there yesterday since my husband working on weekend. Jumaat pulak memang hari bekerja so, tak dapat la kami cuti semata-mata nak pergi baby expo kan. Tapi still worth it eventhough kami pergi on the last day of baby expo. Banyak sangat barang cantik-cantik. It's time for me and my husband untuk habiskan duit yg kami dah kumpul. Yehhhaaaaa..

Refer to my post on the Checklist keperluan ibu dan bayi (sebelum, ketika dan selepas bersalin), saya dah siap senaraikan awal-awal dalam note ape yang perlu dibeli, ape yang dah ada. Mula-mula saya senaraikan barang yang "mahal" dulu. Kiranya yang memerlukan cost of hundreds/thousand. Macam biasa la, don't expect that baby is smaller than us, means their things is also cheaper than us. Hahahaha. Expectation always lead to a disappointment. Budget yang "besar" kena keluar dekat these 3 things:

  1. Brestpump
  2. Stroller
  3. Baby cot
The rest saya rasa takdela mahal sangat. Breastpump? Macam-macam design with particular specs ada. Seronok sebenarnya tengok breastpump semalam. Tapi my mom cakap nak belanja breastpump sebab kononnya nak support saya untuk breastfeeding anak nanti. Alhamdulillah, dah boleh save dah kat situ. Apa brand of breastpump pun saya terima. Kalau ikut demand mesti la nak medela kan : P.

Stroller pulak kami dah terbeli di Baby Expo semalam. Kebetulan mmg ada duit lebih plus tengok mcm okay. Murah pun murah. Kami tak look into brand name sangat. Ada juga survey Halford and SCR (sweet cherry) sebab this kinda brand, harga affordable and design pun cantik. Rasa macam tak mampu nak beli quinny, Prego, Combi, Cybex, Maxi Cosi. Mahal sangat and tak padan dengan harga. Sebab ramai juga saya tanya review from ex-mama. Ada diantara diorang, anak tak nak duduk pun dalam stroller. Nanti asyik nangis je. So? Ended up beli stroller for nothing. Plus semalam saya saja usha Combi stroller. Minta dia fold nak tengok berapa kecik that stroller can be fold. (almaklumlah kereta saya kan kecik). Takdela kecik sangat pun boleh fold. Sama juga macam stroller saya beli semalam. Stroller ni korang kena tahu. Dia ada jual stroller itself and stroller traveling system.

This is the example of stroller traveling system:-


Stroller:-



Rasanya cukup jelas kut ape beza antara 2 benda ni kan. 1 takde baby carrier (baby car seat). 1 lg ada baby carrier. Ada certain brand mempunyai traveling system. So sebenarnya lagi jimat kalau korang beli traveling system terus. Macam saya. saya terus beli semalam. Malas nak pikir dah.

Baby cot pulak ayah dia yang nak beli and ayah dia kata ibu tak perlu keluar duit untuk beli baby cot sebab ayah dia sendiri yang nak beli. Sayang betul anak dia. Apa yang saya beli semalam. Nanti saya buat review on the next post okay? :)





Photobucket

0 comments :

  © Blogger template 'Minimalist F' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP