Sunday, December 4, 2011

Part III - Mini Dais aka Mini Pelamin

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه,


Mungkin ramai orang keep on thinking nak save budget untuk tunang la. Nak nampak cantik. Nak pelamin cantik. Nak itu. Nak ini. Tapi takde budget lah. Macam mana? hmm. Sama la macam yang saya penah fikir sebelum ni. Saya nak yang simple. Saya taknak sewa pelamin sebab sewa dalam beberapa jam, pastu nak kena pulangkan balik. Paling murah saya survey pun dah RM500. Banyak lagi menda lain yang saya boleh buat dengan harga RM500. So saya search la di internet contoh2x pelamin yang boleh DIY, simple but has to be very nice. Saya share satu design yang saya rasa simple tapi menarik sebab boleh DIY. Saya terjumpa di internet tapi lupa dah link ape. So takleh nak bagi credit. :(


Cantik kan? Tapi mungkin untuk sesiapa yang tak suka simple, nak grand.. mungkin tak minat kut? hehehe. Just share je. So kami (saya satu family) ambil contoh pelamin ni untuk decorate our own mini dais.. Hasilnya..... taaaaadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!~


Simple je kan.. Tapi alhamdulillah.. Cost? Bunga besar 2 pasu tu memamg dah ada kat rumah sebelum ni. Bantal pun bantal lama just ibu jahit alas baru. Karpet ibu beli sempena rumah baru. Harga RM700 tapi actually bukan karpet untuk pelamin pun. Karpet rumah baru, pinjam je sekejap. Yang betul-betul beli untuk pelamin is kain organza total rm70. Beli bunga n benda alah kecik-kecik tu tak sampai RM150. So total ada la skit2x dalam RM200+ compare to RM500 kan.. Ok la. Boleh save. Sape nak tiru, boleh tiru. Simple and can DIY je. :)



Photobucket

0 comments :

  © Blogger template 'Minimalist F' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP