Monday, December 5, 2011

Part IV - Baju Tunang

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه,


Ok. Saya tau mesti topik ni yang paling merungsingkan perempuan-perempuan yang bakal bertunang. Kan? SANGAT RISAU!! sebab semua nak nampak comel, cantik, gebu, hot, kurus, kemas, haaaa.. ape lagi? Kesemuanya lah. Sewa pun mahal. Baik beli kain, then tempah je. Boleh buat kenangan. Sentimental value la katakan. hehehe. Saya pun search la contoh2x baju yang bagi saya cantik but simple. Senang cerita saya ni seorang yang simple lah orangnya. tak suka yang ada lace2x. Tak suka yang nampak macam nak kawen. Nak yang nampak.. "macam nice" je. So search punya search.. saya berminat yang ni:


Beli kain, anta tempah. Then seminggu lepas tu datang kat tailor.. SILAP BUAT!!!! *#^%$^%^
Saya rasa sedih la tapi tailor tu kata dia akan bertanggungjawab. Dont worry. Lepas tu saya dah macam fedup nak buat design sama. Saya cari pattern lain, last sekali tukar pattern baju kepada design ni:


Alhamdulillah, mendapat pujian dari ramai orang juga la. Simple but nice kan.. Tapi baju tunang la paling banyak saya kena keluar budget. Hmm.. Kira punya kira, baju tunang sahaja dlm RM700 (exclude tempah). Thank you to my fiancee sebab belanja tempahan baju RM370 sebab termasuk kain tambahan n etc. Berpeluh -.-"

But ok la, still boleh guna baju tu untuk event lain sebab tak nampak sangat macam baju tunang. lalalala..Afterall, saya sangat berpuas ati tapi kan.. Just nak share pada korang semua, actually, saya tersalah beli kain. Beli chiffon mahal. RM98 permeter. dan saya guna kain dalam 7meter lebih sebab kena buat serung la ape bagai sume. So untuk sape yang nak buat baju cenggini, anda boleh dapatkan kain chiffon lagi murah sbnrnye. Beli chiffon mahal membazir dan x kena sangat dengan design ni sebab tebal skit. So peringatan untuk saya dan semua. Beli chiffon yang nipis tapi die jatuh terletak. ade kat gulati's. Harga dalam RM30+ permeter. Jauh beza dengan RM98 :(

My bad.
Credit to Arma Couture sebab design dia sangat cantik dan sumber inspirasi saya untuk tempah baju tunang.



Photobucket

0 comments :

  © Blogger template 'Minimalist F' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP