Wednesday, September 12, 2012

Henna on wedding day. Should or shouldn't be consider?

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه,

Talking bout henna, rasa macam is it worth it untuk wedding? Inai or henna rasa sama meaning je kut ek? To be honest, I hate wearing inai sebenarnya. Dulu kecik2x suka la, sebab nampak merah. Bila umur meningkat dewasa, rasa inai macam... "errr...." cantu la reaksi dia.

Bila difikirkan, takkan la kahwin taknak pakai inai. Tak ke pelik? Penah saya tengok satu bride ni, dia pakai inai dekat kuku je. (bukan kutek). Inai mekah kut? Cantik! Tapiiiiiiiiiii... Padan la. kuku dia pun cantik. So, tak boleh berangan!

Pastu fikir punya fikir, tanya tunang saya, dia cakap saya ikut je awak. Okay! Memang ayat cliche seorang lelaki yang malas nak fikir dan layankan benda yang remeh temeh. So, survey lah jenis2x ukiran henna ni. Ingat macam nak pakai inai hujung jari macam kebiasaan je. Tapi bila fikir, ala.. kahwin, bukannya dua tiga empat kali (insyaAllah sekali seumur hidup), apa kata kita cuba je la buat ukir2x tu. Macam cantik je.

Tapi!
The henna must be veryyyyyyyyyyyyy simple.
So, after awhile, surfing henna on the internet, I have found several yang menarik perhatian mata kasar saya


1.  Komen saya pada inai ni, for me it's not that simple sebenarnya tapi saya suka sebab the trend kiri kanan tangan sync. Kalau merah kaw mesti vogue vogue!


2.  Inai ni nampak macam tebal je. So nanti bila dah siap mesti jadi kembang. Suka sebab dia simple. Just ada 1 bunga besar then the rest is just kerawang2x. so tak nampak sarat sangat. Okay la..


3.  Gorgeous sangat untuk sesiapa yang mempunyai tangan seakan model yang putih macam ni. Kalau tangan berisi.. errrrr... tak sesuai sebab dia terlalu sarat di satu bahagian. Which is obviously saya rasa saya macam tak sesuai sebab tangan saya tak seputih ini!


4. Sebenarnya terpukau bila tengok henna dia siap ada beads. Camane nak buat macam ni. Omaigod. Omaigod! (bayangkan kartun sinchan tengah joget2x)


 

5. Yang ni.. speechless! Cantik gila! So I need to consider to take it as a sample. Kalau saya buat? hehe. Demand pulak yer. Semestinya ini pilihan saya!


Ada juga saya tengok beberapa package untuk henna ni.
Ada yang package atas tangan, atas tapak tangan, atas kaki, keliling kaki. Dah macam hindu je saya tengok.
Tapi saya tak kutuk tau, ikut suka nak buat ke taknak. Macam saya, saya prefer let it be simple je. Atas tangan dah cukup sarat bagi saya :)

Tapi kan.... kalau buat kaki camni agak2x mengada tak? =B



Ada satu website ni kalau nak cuba.

Ukiran Henna online - http://inaiacehenna.blogspot.com/




Photobucket

  © Blogger template 'Minimalist F' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP