Tuesday, December 18, 2012

Apa akan berlaku selepas sahaja bergelar isteri

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه,

Sesungguhnya penyakit itu didatangkan kepada seseorang sebagai penghapus dosa. Alhamdulillah. I am having fever, flu, cough right now. Mungkin musim kut? Hari ini pun tak larat nak travel pergi kerja ke Seremban and mintak excuse MC dengan my manager. Berehat di rumah pun bosan juga sebenarnya. Sebab saya jenis tak boleh duduk sahaja. Demam2x pun saya mop lantai, saya basuh kain, jemur kain, masak. Lepas habis semua, baru rasa penat then terbongkang tidur.

Lama betul saya tak update blog. Busy terkejar sana-sini. Last weekend pula ingat nak rehat tapi FIL admitted dekat Hospital Taiping. Terus demam. Mungkin sebab tak cukup rehat pun ye kut. Sekarang dah rasa okay sikit.

Okaylah. Nak cerita serba sedikit what happened last few days. Balik kampung my husband, tiba-tiba terjumpa kawan dia yang kahwin sama tarikh dengan kami. And his wife dah pun preggie sekarang. Mula2x tu down juga. Sebab semua orang dah berisi sekarang. Mungkin sebab kami both memang nak kan. Tapi bila dapat heart-to-heart talk dengan my BFF, Rina, saya rasa lega sikit. Ye la, bila mengadu kat orang tu, dia kata "awal lagi", mengadu kat orang ni kata "relax ar". Kadang-kadang sakit hati juga. Salah saya juga sebab saya tanya orang yang "dah berisi" dan orang yang "taknak anak". So mesti la akan down kan. Tapi ada something yang my BFF said yang buat saya rasa, ok, lega.

Actually, saya nak share untuk bakal2x b2b, bukanlah nak share benda yang 18SX ke ape. It's a common things yang kaum hawa akan rasa pelik bila sahnya menjadi seorang isteri. Dulu saya pelik, kenapa bila lepas kahwin, badan akan rasa banyak angin, kadang-kadang sengugut tak kena pada tempat (biasanya sengugut time nak datang bulan je kan). Ni tak, tiba2x nak datang sengugut, terus je sengugut. Lepas tu nafsu makan pun kuat daripada zaman kita bujang dulu. Taktau la kalau saya je yang ade nafsu makan kuat kan. Sampai ramai tegur saya dah berisi!

Dan jangan pelik bila period cycle anda lari! Sangat lari. Masa first month after married, my period cycle saya delay 7 hari. Genap 7 hari. Konon ingat ada isi dah. hehehe. Tapi memang betul orang cakap. Period cycle memang lari habis. Bulan kedua ni pun sekarang saya dah delay 6 hari dari tarikh last month. Which is kalau dulu saya datang bulan 1hb, bulan depan mesti 1hb atau 2hb. Dua bulan sebelum kahwin, datangnya pada 28hb, sebulan sebelum kahwin, 29hb. 1st datang bulan selepas kahwin adalah pada 5hb. Next month naik jadi 12hb. And this month sekarang dah 16hb. So girls, jangan terkejut kalau it happens to you juga! hehehehe.

I want to enjoy myself with my husband! That's one of her advice. Appreciates our time together. I will! Ya bedabeduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu~~~~






Photobucket

4 comments :

Sibudaktembam

betul tu gie..jgn stress2..insyaallah..smpai masa dan rezekinye nnti..u'll receive gud news...papepn..njoy ur honeymoon with ur husband dlu :)

ieza ashaari

ok juga tu, xlari sgt.. za nie dh berlari sgt2 dh.. hahaha.. its ok dear.. Allah akan bg bila tiba masanya. sama2 kita doa k..

Gieya Empire

@sibudaktembam - kan.. Dh x pkr dh.. Xnk pkr :))

@za - za dh ad isi ke

Sibudaktembam

i heard the gud news!! congratss my dear..me so happy for u..anak kte sme baya la :) hehe..jaga diri elok2 tao..

  © Blogger template 'Minimalist F' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP