Wednesday, May 8, 2013

Kaki bengkak semakin surut! Alhamdulillah

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه,

Kalau refer to my previous post on 3rd May haritu pasal kaki bengkak, alhamdulillah kaki saya kembali pulih seperti normal without having to consult dgn doctor. See my current picture as the evidence. Hahahaha. Mungkin agak poyo. Tapi peduli apa saya.


Dah surut sikit kan. Actually dh surut banyak dh. Bila jalan pun memang dh nampak normal. Hehehe. Last Sunday, me and my husband went to KLCC just to buy sandal. Almaklumlah, semua dah ketat. Can u imagine that? Sebelum ni saya pakai selipar crocs sebab selesa dengan kaki plus kalau kena air pun okay. Takde masalah sebab getah. Then I bought two pairs of Primavera shoes. Tu pun dah ketat! (sebenarnya tak ketat tp bila kaki naik bengkak jadi pengaliran darah dikhuatiri terganggu so doctor suggest for me to wear sandal). To be save, saya mencari sandal yang saya boleh bawak berjalan dan jugak pergi office.

My first choice was Scholl. Actually ramai pregnant women pakai scholl. Tapi at that moment, saya merasakan design dia agak old school. Macam makcik2x. Sebenarnya ada je Scholl yang cantik tapi mungkin pattern sekarang takde yang cantik tu dah. Selesa pakai. Tapi disebabkan terlalu nampak tua, saya cari punya cari until I found this. Ni je yang muat and boleh adjust ketat longgar tali tersebut.


It's very comfort untuk ibu mengandung. Kalau mengandung, elakkan memakai kasut yang bertumit. Sebab kita punya badan menampung beban bayi dalam perut and bila jalan nanti tumit kita menekan tanah dengan tekanan yang lebih compare masa kita takde isi.

Yang penting sekarang dah boleh jalan dengan selesa. :)

7 comments :

Anonymous

hello gie...i like to read your blog.. byk info and u are so kind person to share with us as a reader...hope so u did'nt stop all your stories here... friendly said, i dpt a lot of info about pregnancy, and etc..pls updated ye...

Anonymous

Dulu kte beli bata comfit & modern mum. Besttt mcm jln atas tilam

Anonymous

Rina niii lupe nk ckp

Gieya Empire

@anonymous - thnk u dear for willing to read my blog. :)
Sje share dgn org mana yg saya tahu plus sj sbb nk bt rekod pengalaman spnjg pregnancy ; )

@rina - selipar modern mum best ek...

Nur Azila

kak gie.. untuk diary untuk dibaca oleh anak2 nanti.. selamat menjadi ibubapa yg baik.. berapa bulan kak?

Gieya Empire

@azila - aa zila. gedik tak? hehehehe :p
sekarang akak dah 26weeks :) doakan semoga kandungan sihat tau :)

NinaAz

Hai salan kenal. Singgah jejak pasal slipar. Hehee

  © Blogger template 'Minimalist F' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP