Wednesday, November 7, 2012

Percubaan UPT I - Bukan rezeki kami

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه,

Tergerak hati nak check sebenarnya. Mungkin ada setengah mengatakan, "alaa, poyo la dia ni, baru sebulan lebih kahwin nak terus check". Entah la. Saje geli2x nak check. Plus sekarang pon period delay 2 hari ditambah dengan symptom2x seperti : Angin, Sengugut bukan pada waktunya (about a week), nafsu makan kuat dan badan cepat penat  Dengan macam2x la symptom2x yang pelik2x, so saya dengan suami saya pakat pergi cari pregnancy test. Semalam keluar after masak pun dah pukul berapa. Farmasi dah tutup dah pun. Our last choice is Guardian.

Perasaan first time nak beli tu rasa macam, malu pun ada. Yelah, tak pernah beli. Of course la. Tambah pulak feeling baru2x kahwin tu still ada. Feeling macam single pun still ada. Nasib baik inai ada lagi kt jari, so orang tak fikir bukan2x. Betapa dalam pemikiran saya. Adoi!

Suami saya orang yang paling berdebar. He said that why don't we just wait a bit longer. Maybe a week. If still delay then we check. Tapi biasa la, saya degil. Pujuk la suami saya gi beli. Sebenarnya dia berdebar. LOL. Ini la packaging UPT yang saya dah beli semalam. Harga tak silap RM15.90 tak salah saya:

Front 

Back

Kat belakang kotak dia dah nyatakan dah if double line appears, indicates pregnant. If only single red line appear, maksudnya tak pregnant. 


This morning, the first thing that came across is to test my urine. First time ok! At first, perasaan berdebar nak tengok result UPT ni  macam nak ambil result SPM. Serious! Tak bohong. Maybe to whoever yang nakkan hasil, mungkin akan rasa macam mana saya rasa kut.

At last, hampa. Only single red line appeared. Macam ni. T____________________________T



 Tak apalah, mungkin awal lagi kut untuk check. Or mungkin belum rezeki kami. Or maybe betul apa doctor penah cakap pasal perubahan hormon bila bakteria baru masuk. Ok. Doctor ni sangat kelakar. Whatever it is, pray for us ok? Love ya.





Photobucket

8 comments :

nurdani

Allah maha mengetahui. saya doakan :)

Gieya Empire

amin :(

Nazier

Kadang garis kedua tu dia lambat nampak. Ada kawan pernah terjadi, dia biarkan 1hari, esokkan baru nampak.

Gieya Empire

@nazier - argh. harapan! :(

Raihana Humaira

jangan susah2 hati....xpe...buat upt lagi 2hari ye...
kita dulu pun macam tu...
anggap je time 4 animon...

Gieya Empire

@raihana dear.. Cuba u cite time u dlu mcm mne

MiSsJue

semogaaa ceepattt dppttt babyyyyy..aminnnnnnnnnnnnnnnn!

Gieya Empire

heheheheheeh.. comel... hopefully.. berdebar2x lol. rupanya bkn senang

  © Blogger template 'Minimalist F' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP