Tuesday, November 13, 2012

Wedding Review 4 : Gorgeous Pelamin by Shayana Creation

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه,

Dah lama tak buat wedding review. Saje nak share dengan readers sekalian, mana tau kut2x saya boleh membantu untuk mana2x b2b yang sedang mencari pelamin yang cantik2x dengan harga yang murah.

Sebelum ni penat saya fikir, penat saya surf cari pelamin dewan murah2x. Biasa saya cari mesti diorg quote RM3k dan ke atas. Dengan cost agak tight sebab mula2x plan nak buat kat rumah and pelamin idaman saya tu pn tak cecah RM3k. So bila tukar plan buat kat dewan dengan pelamin yang bukan pelamin idaman saya which cost me more than RM3k rasa macam sangat tak berbaloi.

Tapi dengan pertolongan kawan2x b2b saya yang lain, bila saya suarakan masalah saya dekat diorg, diorg banyak tolong saya suggest pelamin dewan yang murah2x and cantik2x. Lepas dari kekecewaan pasal menang contest Qarmasutra haritu, terpaksa la saya cari option lain.

Ada seorang kawan b2b saya suggest this vendor iaitu Shayana Creation atau juga dikenali sebagai D'Shayana Creation

 Lihatlah pelamin saya :-



Pelamin saya. Saya bagitahu kak nori yang saya nak tema purple. Variety of purple and saya ada bagi contoh pelamin yang saya suka. So saya rasa puas hati sangat kak nori dapat buat lebih kurang...I can say that 80% macam saya nak. Ala.. tak capai 100% sebab pelamin idaman saya tu pelamin outdoor. Saya buat indoor. hikhik.



Yang ni pulak contoh walkway. Kak Nori sediakan 6 walkways untuk saya. Ada beberapa jenis walkways yang anda boleh pilih. Saya pilih yang ni, ala2x sangkar gitu. Cantik kan? Pakej dewan yang saya ambil dari Kak Nori :-

  • Pelamin tirai *cover 4 pasu bunga freshflower, lampu chandelier, lanterns*
  • Set merenjis
  • 6 walkways *Fresh Flower*
  • Arch  *Fresh Flower* - lupa snap gambar
  • Red carpet *saya tak ambil since kat dewan pun dah ada red carpet*
Semua ni with the cost of less than RM2000!!
Gila tak? Gila kan. Fresh flower ok! Siap pekerja kak Nori suh saya ambil fresh flower tu simpan tapi sebab banyak sangat fresh flower, Arch pn fresh flower, walkways pun fresh flower and of course pelamin saya ada 4 pasu besar fresh flower! tak terdaya nak kutip semua. Tapi overall saya sangat puas hati

Testimoni :-
  1. Management Dewan D'Village Resort puji pelamin, nice, simple yet elegant
  2. Husband saya cakap cantik!
  3. Ibu cakap cantik, dia boleh compare pelamin saya dengan pelamin orang lain yang tak berapa nak cantik yang cost lagi mahal. Haish!
  4. Banyak lagi la cakap cantik dan saya dah lupa since orang yang puji pun guest yang datang wedding.
So, ape lagi? Sangat berbaloi! Serious!! :)

Macam mana nak contact dia? See this :-

Facebook : Shayana Creation
Contact Number : Kak Nori - 017-645 6098

 

Thank you Kak Nori for the great dais. Love it!




Photobucket

4 comments :

Unknown

Murahnya dah lah fresh flower pulak 2

Gieya Empire

Btol yana. Memang murah. Just recommend. Boleh bagi contoh design kt dia.. Dia blh tiru inshaAllah

ct cucubi

Salam awak.. suker tgk pelamin awak.. simple n nice. mmg tgh cari yg simple dan murah aje. sblm ni ade jugak kwn promote shayana ni pd saya.. tapi tgk yg jenis tirai tu pakej rm2000, x tahu pulak boleh mintak customize (yg lg murah).. mmg nak cr yg murah2 je. kalau kite nak buat pelamin aje agak2 dpt tak less than 1500 ye? huhu

ct_cucubi@yahoo.com

Gieya Empire

@hanifah - aa. Stkt ni yg jmpa.. ni plng murah :))

@ct cucubi - pelamin tirai haritu kak nori shayana letak rm1500 je dear. Mungkin dh dpt smbutan. Naik harga skt kut plus skng die blh bt pelamin lg cntk2 :))

  © Blogger template 'Minimalist F' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP