Monday, January 7, 2013

Baby dalam air ketuban

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه,


Mesti korang bosan bila blog saya penuh dengan benda2x macam ni. Takpelah, abaikan je. Motifnya saya share sebab rasa macam kagum dengan ciptaan Allah s.w.t sebab selama ni kita dapat tengok baby je, keluar2x dari perut ibu, kita dengar orang cakap air ketuban pecah, ape semua, kena bawak gi hospital takut baby lemas, etc. Bentuk air ketuban pun saya tak tau. Cair ke, pekat ke? Kuning ke putih ke. Air ketuban tu duk mana (yes! memang saya agak jakun disitu). Bila tengok gambar ni, baru lah saya tahu betapa indah ciptaan Allah.

Gambar ini menunjukkan bayi yang baru lahir beserta kantung air ketuban yang masih dalam keadaan baik. Air ketuban ni banyak kelebihan dia. Untuk protect bayi dalam kandungan selama 9 bulan. Saya terbaca juga satu website ni menanyakan doktor samada diusia kehamilan, boleh ke having sex macam normal, and the doctor said that boleh dan tidak menyebabkan keguguran because of the baby himself/herself has been protected by this. Indah kan ciptaan Allah. Macam mana dia boleh tak pecah sedangkan kita duk ganas2x selama 9 bulan. Ke hulu ke hilir, gi kerja macam2x lagi. Tengok macam very fragile tapi itulah kekuasaan Allah yang maha Esa. Allahu Akbar!




Photobucket

2 comments :

ieza ashaari

Allah ciptakan sesuatu yg kita tak mampu bayangkan dgn akal fikiran kita yg terbatas.. :)

Gieya Empire

tu la. besar sungguh kuasa Nya, tak mampu fikir dek akal. Allahu Akbar

  © Blogger template 'Minimalist F' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP