Sunday, January 6, 2013

Semuanya dah ketat! :(

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه,

Today is my day with my mom and my husband. Everything seems perfect to me. We are having our lunch dekat kenduri kahwin anak mak angkat saya di Shah Alam. Dah lama tak jumpa diorang. The food was awesome! Seronok bila ibu bercerita denga husband macam2x. Plan nak buka bisnes sama2x la apa la. Alhamdulillah, mom is the best mom I ever had. Sekarang dia sangat terlebih care pasal saya. Rasa terharu sangat. Apa2x dia buat, mesti fikir kebaikan saya. Selalu nasihat suami saya supaya jaga saya elok2x.

Inilah gambar kami di kenduri kahwin. hehe. Excited sebab ada jugak gambar baru akhirnya!





Alhamdulillah ibu nak jaga anak saya bila pantang! Yahuuuuuu! Dulu bukan main cakap "Ibu boleh jaga tapi kamu kena sediakan maid la". Sekarang lain pulak gayanya. Bila berseloroh dengan ibu, dia dah fikir dah "Nanti cucu ibu nak panggil ibu ape ye. Taknak la nenek, macam tua sangat. Tok ma ok jugak". Saya cakap la, kalau tok tu lagi la nampak tua. Hehehe. Saya suruh cucu ibu panggil dia NekMa tak pun Mummy. hehehe. Baru la nampak style!

Dia dah siap sound cucu ibu tak boleh minum susu tepung. Ibu kena make sure cucu ibu minum susu ibu. Okay. Sebenarnya nenek dia yang over. Hahahahahaha. Saya pn tak sampai fikir tahap tu lagi. Seronok dapat borak dengan ibu. Seronok dapat tengok muka dia happy. Ibu pun dah tegur saya gemuk and nasihat husband suruh tengok makan minum saya. Ohmy!

Tapi dah berapa orang dah tegur saya gemuk tau! Rasanya dah lebih 5 orang. Ramai kan??? Diorang tak cakap la saya gemuk tapi diorang kata pipi dah tembam. Tapi kan, rasa pilu bila nak sarung kain baju kurung moden saya selalu pakai, dia pnya kain dah ketat! Dah kena tarik getah dia sepenuh hati. Sedih! Seluar jeans saya banyak2x hanya mampu pakai satu je. Sebab yang skinny tu dia punya pinggang besar sikit. Thank God! Yang lain kalau nak pakai memang sangat tak selesa. Kena buka butang baru selesa. Tapi takkan la nak gi jalan2x pakai seluar tak butang? Adoi! Pressure betul. Gemuk sebab saya banyak makan ke sebab ada isi ek. Saya pernah cakap kat husband, kalau bulan lepas takde isi, saya nak diet. Tapi alhamdulillah, Allah bagi rezeki kat saya dan mungkin bukan rezeki saya nak jadi orang kurus balik kut? Takpelah. Asalkan orang yang saya paling sayang ni sihat sudahla.

p/s: Ibu sanggup pakai kain batik la pegi office! Okay. Hover you!



Photobucket

0 comments :

  © Blogger template 'Minimalist F' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP