Saturday, January 5, 2013

My day starts with a big smile =)

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه,

Bangun pagi, suami dah ada plan dengan his BIL. Katanya nak tolong BIL dia buat bata kat kedai baru dia di Kajang. Okay lah. Mula2x rasa terkilan juga sebab we only have weekend to be spend together. Oh! Bukan weekend, we only have Saturday as our family day. Sebab masa kerja my husband tak sama dengan saya. So we only have Saturday to be spend together. Takpelah. Husband janji nak bawak saya gi jalan-jalan malam ni. Saya layankan jela.

Bangun pagi, buka tv sambil baring. Bosan2x saya sapu rumah, mop lantai, kemas dapur. Buat slow2x lah. Takut juga. Saya ni pulak jenis tak suka rumah sepah and kotor. Every 3 days rumah mesti kena sapu and kena mop. Regardless kotor ke tak kotor ke. Takdela nk sapu hari2x sebab kami pun jarang ada dirumah. Then, I got a call from ibu. Okay! Awal ibu call harini. Malam tadi pun ibu ada call tapi saya tak larat sangat. Just received missed call.

Biasalah, nak ajak borak la tu. Borak la pasal melancong sana la melancong sini la. My mom dah gila melancong sekarang. Tapi my mom pilih yg murah and affordable je la. Layankan la dia bercerita sambil tengah tapau breakfast untuk adik2x saya. Kelakar la ibu ni. Until one time dia cakap kat saya, "akak, ibu ada survey baju pregnant cantik2x untuk kakak. Ibu ingat nak beli lah. Tapi tunggu kakak 3, 4 bulan la, masa perut dah besar. Nanti ibu belikan baju pregnant untuk kakak". Okay. Yang ni buat saya terharu! Pelik juga ibu boleh kata hari2x call saya. Tanya sihat ke tak. Bercerita itu, bercerita ini. Ibu nak belikan saya baju pregnantttt!!!!!!! hahaha. comel

After end up call, saya whatsapp my sister ajak dia makan. Takde teman nak makan. Sobs! And she said that she got a gift for me. A gift? I asked her what for? And she said that sempena saya pregnant! Oh my God! That's too sweet! Tanya saya perut saya dah besar ke tak. And I said "buncit sebab banyak makan adalah. huahuahua"

Semua orang tunggu kamu. Semua orang excited nak tengok kamu. Ibu kena lebih "care" dengan kamu la lepas ni. Your grandmother, your aunts, your uncles are waiting for you. Okay. Poyo pulak rasa. Tak caya saya boleh bahasakan diri saya ibu? LOL. Ibu pun umur 49 tahun dah jadi grandma! OHMY! Mudanya grandma! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA




Photobucket

3 comments :

Anonymous

lately ni suka baca blog u.. i yg feel happy mcm i pgnent..hihi.bestnya ibu u dan adik u.. smua syg u .. semoga kandungan u sihat ..take care sweet mom...

ieza ashaari

seronoknya.. sgt2.. doakan kami juga yer.. dh mula rsa teringin plak..

Gieya Empire

@anonymous - eheheh. thnk you darl! semoga awak pn cpt2 preggie :))

@iz - cepat2 berusaha! boleh cerita macam2x. nnti saya baca :)

  © Blogger template 'Minimalist F' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP