Friday, January 4, 2013

Portuguese Grill MidValley, mengidam T____T

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه,

Sekarang tengah mengidam nak makan makanan favourite saya. Boleh ke kalau cakap mengidam? LOL. Saya nak introduce satu tempat makan best dekat MidValley which I guess ramai dah tahu kut? Selama ni kalau nak gi MidValley selalu nak kena queue tempat duduk kat foodcourt atas tu. Takpun bila banyak duit sikit, gi la makan Kenny Rogers ke ape ke. KFC? MCDONALD? Tak payah cerita la panjang queue die macam mana. Saya tahu tempat ni best pun dari uncle saya. Dia yang ajar! Salahkan dia. wahahahaha.

The name of that place is:

PORTUGUESE GRILL

Lokasi di Oasis Food Court tingkat berapa ntah. Yang pasti dia satu tingkat bawah dari GSC (Golden Screen Cinema). Tak silap saya tingkat 2. Ape yang menarik kat sana? Jom tengok menu:


Semua benda dia grill. Letak dalam aluminium foil and grill. Macam ni:-


Mula2x ajak hubby pergi sini time kami masih lagi tunangan. Cewah. Dia ni payah bab makan. Makan semua bagai tapi tempat mesti nak kena dengan selera dia. Until one day, ajak dia pergi sini. Tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Perlu diingatkan, serve the meal with limau kasturi. sebab tu dia letak awal2x limau dalam bekas, so korang ambil la and perah dalam lauk. Terbaikkkkkkkkkkkkk! Kalau tak perah limau, best jugak, tapi lagi 100 juta kali sedap kalau letak limau. Suggestion perah dalam 2 atau 3 biji limau (sebab limau dia bagi pun limau kecik2x je).

Harga pulak?
See this:


1 lauk which contohnya Ikan dan dalam tu ada sayur juga xsilap saya Rm5 lebih. Kalau ambil 2 lauk, tak  RM7.90. Murah gila! Makan pun sangat puas! Kalau korang pergi mana2x foodcourt pun memang ada je yang masak cenggini tapi rasa dia lainnnnnnnnnnnnnnnnnnn ok!!! Ade je, dekat foodcourt JJ, dekat station kopitiam. Tapi harga? TAKKAN SAMA dengan harga kat sini sebab biasa diorang jual belas ringgit untuk 1 lauk.

Pergi anytime, queue mesti panjang gila. So, we decided to make a phone call order. Dah lama kami buat. Before nak datang, call dulu make an order, sampai2x just ambil makanan, then dah boleh makan tanpa queue panjang2x macam orang lain. Senang kan?

Phone order (even dah ada kat gambar di atas) saya tulis juga la:

Ah Seng - 012-3001911/012-2812866.

Ah Seng ni dia just ambil order, then terus letak phone. Tak sempat korang nak borak panjang dengan dia. Tapi setakat ni tak pernah salah order lg lah. Senang! Plus korang pun boleh tapau makanan bawak balik rumah! Cayalah! Ok. Terliur. 2 hari lepas baru makan sana. Esok nak ajak hubby pergi lagi la. (Sorry, abang kena layan saya makan benda sama T____T)

Saya suka makan tenggiri dengan udang. Suami saya suka makan tenggiri dengan sotong. Banyak lagi la choice. Ada sayur je. Ada ikan tenggiri, ikan dori, ikan pari, ikan talapia, udang, sotong, lala. and etc. Chinese pun ramai makan sana tau eventho quite spicy! Cayalah. Okay. Terliur.

Korang patut try!! Must try! Ok. Semangat.



Photobucket

5 comments :

NOR SYAKINA

Ramai jgak pengemar mknan kt cni..sederet ngn restoran bumbu desa..tapi lau food court mid velley tu xcrowded dh tersangat sangat la selesa...~heuwheuw.. ;)

Gieya Empire

tu la.. tp mknan atas tu mahal skit tp x sdp mana pn.. da lm x gi fudcourt atas. ntah ade ke tak lg. :p

Anonymous

Mse sy kje do mid valley tiap2 ari mlm pair sotong die...urmmmm sdp Sgt.x jmu2

Anonymous

halal ke x? just nk tahu sb tokey dia cina ah seng

Gieya Empire

So far saya tengok ada halal. so saya makan je. :)

  © Blogger template 'Minimalist F' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP