Tuesday, January 8, 2013

Doakan semoga mereka selamat. :(

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه,

Semalam call cik and toki di kampung. Pagi semalam dapat tahu yang ribut taufan Sonamu dijangka menyerang Laut China Selatan and spotted akan kena di bahagian Pantai Timur. Ya Allah, bimbang dalam hati Allah je tahu.

Tokki angkat call. Dorang baru lepas makan. Saya minta tokki jaga diri elok2x.. saya takut ape2x jadi, and tokki balas, "semua kerja tuhan, tokki doa, semua orang sembahyang hajat". Saya ape lagi, berderai air mata. Rasa sebak sangat, sayu hati sebab saya jauh, saya tak nak ape2x jadi dekat dorang. Taktau kenapa over sensitif ke sebab ape ke tapi saya menangis sungguh2x. Rasa takut sangat. Dapat cakap dengan cik, cik pun cakap dia takut, tapi takpe, dia kata dia selalu buat solat hajat, minta doa dari Allah. Orang-orang kampung pun pakat buat solat hajat ramai2x. Rasa rindu sangat dekat dorang. Semoga Allah jauhkan taufan Sonamu tu dari tempat tinggal tokki and cik, and mak sedara dan ayah sedara lain di sana. Semoga semuanya terpelihara. Hope sangat taufan Sonamu tu hanya rumours, kalau betul pun, biarlah hanya sekadar angin2x biasa, hujan2x biasa.

Ya Allah, selamatkan mereka. Sesungguhnya mereka nyawa dalam hidup saya. Amin Ya Rabbi Alamin.




Photobucket

3 comments :

Wanafzan

so far takde ape buruk kan.... itu lah. memasing risau ..

sarah shamsyul

Babe kwn i keje bhgian kaji cuaca.die kate ribut sonamu tu bukan mcm tsunami.palong kuat bumbung uma atap zinc je y akan terbang.x bhya utk kite kt daratan.lautan yea sbb ade gelora.jgn risau k.semua kuasa yang esa

Gieya Empire

Thnk you babes. Dgr radio. Tgk berita alhamdulillah.. yg dkt pntai la x blh trun pntai kn. Hopefully xd ape2.. amin...

  © Blogger template 'Minimalist F' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP