Wednesday, January 30, 2013

Kisah 1 dan kisah 2

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه,

Lama sungguh tak tulis blog. Malas nak update through my Note. Okay. Several things happened last few days or maybe I can say that last few weeks? Actually wanna share with you some stories that happened to me and just to cut it short, saya gabungkan la sekali cerita saya.

KISAH I

Akad nikah on 28th Sept 2012. Ingatkan boleh siap kad kahwin dalam masa sebulan. Orang cakap kalau area KL ni cepat sikit. Saya sebab akad di Melaka so saya kena tunggu proses dari Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) la. After waiting for about 3 months, akhirnya dapat juga kad kami. Alhamdulillah. Lepas ni nak pergi mana-mana rasa selamat la sikit kan. Dah boleh menunjuk kat JAIS ke JAIP ke ape ke. HAHAHAHA *gelak jahat*

Okay. Abaikan apa yang saya merepek. This is the example of nikah certificate korang bakal dapat untuk pasangan yang baru berkahwin:


Macam budak sekolah ke suami saya? Tergelak tengok gambar ni. HAHAHAHAHA. Okay. Taknak komen pasal gambar. Saya nak cakap pasal kad ni. Nanti bila dah kahwin, setiap pasangan akan dapat sorang satu. Tapi ada beza tau! Antara suami dan isteri. Semua sama je tapi at the back of your card, upper right ada tulis "I" untuk isteri dan "S" untuk suami. Tu je la kut beza nya? Tapi kinda excited la sebenarnya. Dah lama kahwin baru rasa boleh adapt dengan term "dah berpunya". Bila fikir balik kalau term "dah berpunya" bagi yang couple ke tunang ke, semua tu bohong je. Bukan semua kepunyaan kita pun. Sebelum kahwin tanggungjawab pasangan adalah pada keluarga masing-masing. Bukan kepunyaan kita. Dah berkahwin la semuanya kita tanggung bersama. Susah dan senang. Insha Allah.

KISAH II

Baby bump!


Semua orang yang sedang dalam fasa kehamilan mesti tertanya2x bila sebenarnya perut start nak naik membuncit. Saya rasa ini jawapan dia. LOL. I have a baby bump! Seronok. Tapi bila pakai baju kurung still tak nampak lagi physically. Kalau nak nampak, pakai shirt dah boleh nampak. Tapi tak nampak macam preggie lagi. Mungkin macam perempuan yang buncit maybe? Mula2x risau juga. Ye la. Kalau dulu buncit sikit mula la buat macam2x. Sit up la, gi gym la, swimming la, makan ubat berat la, sapu2x la. Tapi sekarang what makes it different from any other buncit is that bila buncit biasa kan kalau kita tarik nafas nanti perut jadi kempis. Tapi kini tidak lagi. Dah tak boleh nk kempis macam dulu dah. Meaningggggg.... Baby is already inside! Alhamdulillah.

Orang yang paling excited? Of course la suami saya. Hari-hari bercakap dengan anak dia. Tu perut tak besar lagi. Ye la. Saya dengan dia je yang boleh monitor tumbesaran perut saya yang makin hari makin membesar. Hari2x dia la orang paling excited sekali bercakap sorang2x dengan anak dia. Nasihat macam2x. Dia la orang yang jaga makan minum saya. Jaga makan ubat saya. Remind ubat hari2x. Sayang betul kat anak dia ni. Kadang-kadang bila saya tengah tidur pun boleh rasa dia main perut usap anak dia. Sometimes I wonder, saya sendiri tak pernah jumpa lelaki yang obses nak anak macam suami saya. Semoga semuanya sihat2x belaka. Kandungan dah nak masuk 3 bulan. Pejam celik.. pejam celik je kan?

Semoga semuanya sihat belaka. Amin..




Photobucket

1 comments :

Anonymous

Thank you for every other excellent post. Where else could anybody get that kind of info in such a perfect
method of writing? I've a presentation subsequent week, and I am on the look for such information.
Also see my site > seo services india

  © Blogger template 'Minimalist F' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP