Thursday, May 2, 2013

110 days left

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه,




It's 6 months + . Tinggal beberapa minggu je lagi nak abes 2nd trimester. To be exact, it's 110 days to go! Rasa tak sabar. Teruja. Tapi sekarang more to tak sabar sebenarnya. Hari-hari cakap dengan suami tak sabar. Ibu nasihat dont be too excited. Padahal nekmama dia yang overexcited sebenarnya. 

Last week, we went to Semanggol. Kampung suami. Opah dia dah belikan dia tilam tidur dengan barut. Banyak pulak tu barut. Saya baru je ingat nak beli yang moden sikit yang zip zap tu je. Hehehehe. Tilam opah dia dah beli siap2x. Tebal and cantik sangat. Cuma nak kena buat sarung je. Tak sabar sungguh. Sampai terpikir nak jahit bedsheet sendiri tu. Cekal sungguh aku ni. Hahahaha. Macam ni la kut gaya2x orang excited nak dapat anak. Ni ha tilam opah dia belikan dia. Selesa and tebal sangat. Save duit ibu and ayah. Cuma kami plan nak beli baby cot and mosquito net sahaja. 

 Present from Opah

Last week pun my mom pergi bandung dengan adik-adik. Sayangnya saya tak dapat ikut sebab nak save cuti untuk vacation bulan june. InshaAllah. Cuti nak kena save untuk anak pulak. Nanti pergi sana sini langsung takde cuti, sian anak ibu. Macam biasa lah, as I said earlier, nekmama dia yang sebenarnya overexcited. Sibuk nak beli baju maternity dekat saya. Nekmama belikan anak ibu beg comel. Boleh letak barang-barang baby kat dalam. Siap ada bear lagi. Ibu beli baby bip yang kelakar, rasa dekat Malaysia tak pernah jumpa lagi baby bip macam tu. Hahahaha. Comel la nekmama ni.

 Present from Nekmama

Makngah Iqa dengan Makcik eg pun dah beli barang-barang untuk anak buah pertama diorang ni. Semua excited. Mana la tak effect keterujaan saya sama kan? So far apa yang saya dah beli sikit je pun. Tak banyak lagi. Plan untuk beli sikit demi sedikit. Last baby expo dah belikan rompers sikit, belikan diapers Mamy Poko, maternity pad, baby wipes banyak-banyak, sarung tangan n sarung kaki. Sikit je dlu. Nextweek ada lagi baby expo. So ingat nak pulun kat next baby expo je la. As for now, survey stroller n ape2x yang patut. Suami bersemangat nak belikan baby cot eventhough saya takde la rasa penting sangat baby cot tp sebab bagi dia penting sangat, so saya layankan je la :)




Presents from MakNgah Ika n Makcik Eg

And I know lots more present are waiting. Hehehehe

Alhamdulillah. Everything went very well. Really hope that baby's having a normal growth, healthy more than I've expected. Aktif betul bergerak dan menendang nak2x time subuh, dan lewat malam. Aktif sungguh. Ayah dia pula suka kacau dia tidur. Pantang perut saya tak bergerak, mesti dia ketuk2x manja perut suruh anak bangun borak dengan dia. 

The most valuable journey for both of us. 






Photobucket

0 comments :

  © Blogger template 'Minimalist F' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP