Sunday, May 5, 2013

Stop Enfamama, sambung HL Low Fat. :)

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه,

Kalau refer to my previous post pasal kaki comel tu.. bengkak gila nak mati tu.. takut rasa tengok. Saya amalkan cara-cara and petua yang saya share dgn korang in my previous post jugak. Sebab dah bengkak sangat kan.. plus selipar crocs saya pn dah tak muat. Saya baru je beli 2 pairs of primavera shoes pun dah ketat and nurse dah tak bagi saya pakai kasut for the time being, so saya cuba jugak practice utk surutkan kaki sebelum consult dengan doctor.

Ape yang saya buat? Setiap hari kalau tgh tengok tv tu, saya akan tinggikan kedudukan kaki. Ape rasa dia? Percaya tak kalau saya kata the moment saya tinggikan kaki saya, saya rasa kaki kebas. Tp best sebenarnya. Ahaks! Bila practice banyak kali, it seems work. Makin surut. Husband pun perasan. Cuma ad juga la bengkak lagi tp x teruk macam haritu. 1 lagi petua saya cuba is that, klu boleh tidur tu lebihkan mengiring sebelah kiri. Tu je la kut. Hehehe. Tunggu lagi seminggu. Kalau bengkak jugakkkkk.. kena la consult dengan doc. :)

Perkembangan terbaru, suami saya belikan saya susu HL low fat as suggested by nurse. Bimbang sangat baby die x minum susu almost 2 weeks sbb saya nk pantau berat. Tp saya mmg dh stop terus minum enfamama. Komen says tentang HL low fat (actually this was my very first time minum susu HL tau).. compare dengan dutchlady, saya rs susu HL low fat ni way better than dutchlady full cream. Seriously! Tak sia-sia husband beli sbb saya suka sgt susu ni. Rs mcm milo cmpur choc. Hehehe. Husband beli 2 jenis seperti dibawah. 1 kotak berharga rm6.00. Nanti korg boleh la try. Bak kata nurse kitorg checkup tu die kt elakkan ambil susu yang fullcream sbb tkut nnti cpt besar n nafsu makan kuat n most probably susah nk trun berat badan after pregnant. Saya pun taktau nak cakap sbb this is my first experience kan.. ikutkan jela. Try la minum low fat milk okay! :)







Photobucket

0 comments :

  © Blogger template 'Minimalist F' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP