Friday, July 5, 2013

Turn 34 weeks in just a few days. :)

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه,

Its been awhile since my last post. Kinda malas and busy juga sebenarnya sebab tengah fieldwork. When I said I'm in my fieldwork meaning tengah outstation la tu. Thank God takde kena pergi jauh2x dah. Still around KL. I am now approaching 34 weeks which means that I have to wait for another 6 weeks to go. Nervous? Tak sangat lah. More focusing on how to manage my body yang berat sekarang ni.

An unusual things that happen to me right now is that, obviously berat makin naik. Sekarang kerap sangat sakit kaki. Mungkin sebab beban dah bertambah. Kalau ikut software kitorg download "I'm expecting" which more focusing on the maternity progress, baby dh berat dalam dekat 2kg. No wonder la saya rasa berat sangat sekarang.

Dekat pangkal rahim pun dah rasa sakit. Kalau duduk lama sikit mesti akan rasa sakit dekat pangkal rahim kalau nak bangun. And I guess it's normal. So I have to be strong. I have to go to work macam biasa. What's more obvious is that sekarang ni saya berjalan laju sikit je dari kura-kura. Jalan pun dah macam ibu2x mengandung. Dugaan. Itu lah dugaan dalam menempuh hari-hari untuk menjadi seorang ibu. Kadang-kadang fikir boleh ke aku bertahan. Boleh ke aku handle semua ni. Tapi selalu bear in mind, "Allah takkan bagi kalau Dia rasa kita x boleh pikul tanggungjawab sebagai seorang ayah dan ibu"

So sekarang progress baru, aritu masuk 30weeks, saya dah start solat duduk. Pernah try solat berdiri tapi hanya tahan 2 rakaat je. Selebihnya saya akan duduk. Untuk beri keselesaan semasa solat. Kadang bukan apa, reason why is because penah try gagahkan diri untuk bangun dari duduk antara dua sujud, hampir tersungkur gak, huyung hayang badan saya. Kebetulan masa tu solat berjemaah dengan suami. Mujurlah suami tak gelakkan saya masa tengah solat.

I am waiting for my Braxton Hicks contraction. Taktau la ape rasanya. Semalam saya rasa sakit perut sangat. Tak tau la tu sakit ape. So far tido okay. Tapi kena tidur atas katil, bila nak bangun je from katil, mesti perut sakit. Mungkin sebab baby dah bagi tekanan dekat tulang belakang. Sabar je la. Another 6 weeks to go which I guess it's just a small number. Pejam celik pejam celik dah 6 minggu.

As for now, barang baby semua dah siap basuh. Baju, stokin, lampin, mitten and booties, semua2x lah.


See. Taktaula banyak ke tak banyak. MIL marah beli baju banyak2x. Ibu tak halang pulak. Hehehe. Takpela. Tak boleh assume nnti orang akan bagi baju kat anak kita. Buatnya takde orang bagi baju kang.. terkulat pulak. Alhamdulillah. Tak sabar menanti kedatangan orang baru penyeri rumah kami. InshaAllah. Another 45 days to go. Chaiyo!




Photobucket

0 comments :

  © Blogger template 'Minimalist F' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP