Friday, December 13, 2013

Friday the 13th - Fakhira turns 4 month

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه,


Today is Friday the 13th. Meaning that Fakhira has officially turned 4-month-old. Yahuuuu.. Anak ibu dah besar. Hehehehe. Happy Monthsary dear sayangku Fakhira.

My daughter is everything for me. EVERYTHING. Sekarang dia tempat saya bermanja, tempat saya mengadu, tempat saya menangis, tempat saya gembira. Kadang-kadang kalau rasa sedih, main2x dengan dia, geletek dia sampai die gelak, rasa dunia ni indah sangat. Itu kuasa seorang anak. Actually saya bukan motherly dari dulu pun. But Fakhira had turned my world 360 degree.

Progress Fakhira sepanjang 3 ke 4 bulan I can say a lot. Orang kata time ni la nak rasa hari2x ada surprise kan? Yes it is. Fakhira dah boleh turn badan dia sebelah kiri untuk meniarap. Orang kata progress Fakhira agak cepat sebab dia dah boleh meniarap seusia 2 bulan setengah. Tapi dia boleh pusing badan sebelah kanan saja. Naik 3 bulan, dia dah boleh pusing meniarap sebelah kiri.

Selain tu, saya dah start bukak mitten. Memang dah tak pakai mitten since 2month lagi. Saja nak bagi motor dia bergerak. Alert pada pegangan, alert pada ransangan. Sekarang Fakhira dah boleh pegang teether. Dulu dia pegang tapi dia tak mampu angkat. Sekarang dah boleh angkat and gigit2x teether. Menarik kan?

I have recorded and shared all her progress in my Instagram. Nanti boleh kumpul buat video bagi die tengok.

Sekarang Fakhira minum susu banyak pulak. Cuak pulak since lately ni susu agak merundum sikit. Taktau la kenapa. Masa OS di SJ Putrajaya haritu.. sehari boleh dpt around 9-12oz je sedangkan Fakhira minum almost 20oz perday. Tak ke cuak? Saya punya stok sekarang pun hanya tinggal around 50oz. Gila tak?

Nak tak nak, saya buat power pumping everyday. Untuk tingkatkan lagi penghasilan susu. Hopefully ada rezeki Fakhira untuk keep on exclusively breastfeed. Harini dah masuk hari ke3 saya buat power pumping. Peningkatan sikit sebab semalam dah berjaya kumpul 15.5oz. Tengok harini pulak macam mana. Doakan saya yer kawan2x!



Photobucket

3 comments :

Chekgu Azrine

Semoga bf journey sis dipermudahkan Allah

Anonymous

Salam...hi..bole share bape kos bersalin kat ampang putri?sy tgh survey2 hosp sbb tak lama lg nk deliver dh...thanks ye :)

Gieya Empire

Thank you for visiting..

@azrinie - 10q for the dua :)

@anonymous - ok dear. will let you know.

@rose - ok dear. followed ;)

  © Blogger template 'Minimalist F' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP