Thursday, December 12, 2013

Gelang tangan untuk Fakhira. Baru la nampak gegirl.

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه,

Kebetulan dah balik Terengganu, cikmama (my mom) teringin nak belikan Fakhira gelang emas. Saya plan nak belikan dia gelang, ayah dia pulak ingat nak belikan gelang kaki. Dah nenek dia nak belikan, saya layankan jela. Akhirnya Fakhira nampak girl-girl sikit. Biasa orang tertukar boy ke girl. Sekarang dah ade gelang sah2x la girl. Hehehe. Mula2x cikmama dia suruh beli 1 pasang. Kiri dan kanan. Ada je gelang bulat yang plain tu. Tapi saya taknak la beli kiri kanan. Nanti nampak meriah sangat pulak. (Sebenarnya kitorg lagi suka anak tu nampak simple dan tak serabut beruk). Disebabkan cikmama not with us that time, dia suruh kami yang pilihkan gelang Fakhira dekat kedai emas kawan dia. So we (me, my husband and my sister) belek la yang mana yang cantik until we found one which is this oneeeeeeee:


Cantik tak? Lain daripada yang lain kan? The design pn fit2x je dengan tangan dia. I mean corak tu fit2x je dengan tangan dia. Cantik la kalau just pakai 1 je kan... Oh ye, rasa emas sekarang murah pulak. RM134 je 1 gram untuk emas 916. Kalau zaman saya tunang haritu naik sampai RM200+ 1 gram. Adoi. Terasa nak tukar je gelang bg tebal sikit sebab gelang kahwin saya asyik putus je. Ni kalau sambung balik ni ada  dalam 5x dah putus. Aiyakkkkk

Ini Fakhira bile dia pakai gelang.


Nampak macam girl-girl je kan. Harga gelang ni tak silap saya haritu around RM500+.
Saya sempat belikan dia gelang kaki. Tu pun tukar dengan rantai saya yang lama. Gelang kaki tu around RM600+. So now Fakhira dah ada gelang tangan dan gelang kaki. Tunggu ayah pulak kata nak belikan dia rantai. InshaAllah bila dimurahkan rezeki. Amin..




Photobucket

  © Blogger template 'Minimalist F' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP