Thursday, December 12, 2013

Tokki saya dan anak saya. Moyang dan cicitnya.

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه,

Last weekend was awesome! Lama betul tak update our new stories. Kami dah rancang untuk balik kampung saya di Terengganu few months ago. Bayangkan. Few months ago. Masa awal2x orang cakap tak boleh balik, jalan banyak tutup, down jugak la pada mulanya. Sebab niat memang nak balik dan siap ambil cuti dh pun Khamis till Isnin. Alhamdulillah, with Allah's will, kami dapat jugak balik seperti yang dirancang

Actually tujuan sebenar nak balik adalah untuk tunjuk tokki dan cik cicit ke-3 beliau. (Actually ada 4 tapi Fakhira cicit ke-3). Last time balik, Fakhira still dalam perut, usia juga 4 bulan. Sekarang Fakhira dah almost 4 month jejak kaki kedunia belum jumpa lagi moyang dia. Sesampainya kami di Terengganu around 12am cmtu, kami disambut oleh cik dan toki. Rasa terharu sangat. Tak biasa diorang sambut lewat2x malam. Kalau sebelum ni kami balik, kami akan "biar" diorang tidur je dlu and esok bru lah jumpa. Tapi berlainan malam kami balik tempoh hari. Cik n Tokki "stayed up" main dengan cicit for almost 1/2 hours.

Masa agak limited bila dah balik terengganu. Sekarang dah kawen, nak kena jaga hati banyak pihak. Nak kena pecah balik 3 kampung. Bukan lagi 2. So time tu agak limited. Nak balik cuti panjang sikit ada je masa tak kena. Kadang jatuh hari kena balik Perak. Kadang kena balik tengok adik di Melaka. We have to reserve some time untuk balik Terengganu. Kang kalau lebihkan belah saya sangat kang mil merajuk pulak anak bongsu dia tak balik. Hihihi.

Seronok dapat tengok cik n tokki sihat. Seronok tengok diorang pegang Fakhira. Main dengan Fakhira. Tidur dengan Fakhira. Seems like everything in life is perfect. Fakhira ditatang bagai minyak yang penuh. Cik pegang dia, lama! Even adik saya pun akan mengeluh penat. Toki siap tidur dengan cicit dia. Alhamdulillah. They said, saya ni cucu kesayangan toki dan cik. Mungkin kut? Sebab saya je cucu yang diorang bela dari kecil. Mungkin jugak anak saya bakal jadi cicit kesayangan? Hehehe. Mestila moyang dia sayang semua cucu dan cicit2x dia kan..


Semoga moyang Fakhira dipanjangkan umur. Dapat tengok progress Fakhira. One day I will tell her that she has a great moyang and tok abah. 2 most important person in my life selain suami saya sendiri. I will let her know that she comes from a good and great background.

Gambar ni buat saya sebak. Time flies so fast. I hope that one day I am able to meet my grand- grand child. Amin Ya Rabbal Alamin..




Photobucket

  © Blogger template 'Minimalist F' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP